CYKEL-SKRÄLLET

Min kille älskar cyklar. Det är hans grejj. Jag gillar knappt att cykla känner jag oftast. Kanske för att jag dagen efter studenten föll och nästan krossade skallen helt. Sen dess: ett något tvetydigt förhållande till cykeln. Men den är bra. Jag förstår det. Speciellt för mig utan körkort eller bil.
Jag tänker att jag vill cykla med Evert, att det kommer vara bra för oss.
Så jag syr ett skydd till cykelkorgen, sätter honom däri och trampar iväg. Jag kommer 20 meter, då måste vi stanna, knyta om kopplet, lägga fler köttbullar i korgen, börja om. Vi cyklar 20 meter till. Han måste kissa. Han kissar. Jag hoppar på cykeln igen, glömmer sätta Evert i korgen, får börja om.
Det fortsätter så här tills vi kommer till Kaptensgatan. Då ger jag upp. Jag låser fast cykeln och tar vagnen.
Jag är säker på att det hela är min dåliga cykels fel och cykelkorgen som inte är anpassad efter 7 kilos hund.
Jag behöver en cykel.
Hjälp mig.
Den får gärna se ut typ såhär:
kronanbike
Eh ok: köp ba en Kronan till mig med bra korg fram. OK?
Tack på förhand.

Kommentera

