JAG VET! VI SNACKAR LITE SKIT OM KVINNORS UTSEENDE!

Så himla modernt och skönt.

Ja! vi jämför tjejerna i kundtjänst med ryska horor. Det känns fräscht. Som ett nytt tag.
Sen skyller vi ifrån personens skämt på att ”det är så hen är”.

JAG ORKAR INTE.

Hur sjutton kan det kännas så okej att lägga upp en bild på verkliga, tjejer som lever i samma land som oss (spelar väl visserligen ingen roll vilket land de bor i men, närheten gör det lite extra obekvämt ändå) och som inte alls har någonting att sätta emot.

Jag förstår inte hur det kommer sig hela tiden, att det är helt okej att kommentera tjejers kroppar, smink deras varelser, utan att någon säger emot.
Och hur det istället skrattas bort.

Jag tänkte reagerat på den där kommentaren och bilder igår på Facebook, jag skrev en kommentar, postade men den försvann. Om någon annan tog bort ”Kändes inte detta lite sexistiskt?” eller om det blev en bugg, det vet jag inte, och jag blev lite glad ändå, för precis när jag skrivit det ångrade jag mig. Jag orkade inte ta diskussionen. Igen.
Jag orkade inte bli sedd som en bitterfitta utan humor.
Det var någon annan som frågade. Det var någon annan som skrattades bort.

Tänk om jag inte vore rädd för att ses som en gnällig bitterfitta utan humor och istället alltid sågs som en bra person med tydliga värderingar och pondus.
Det vore nåt det.

Kommentera

