FREEEEEEEEEDAG

Och jag bara gottar ner mig i någonting jag kan läsa om och om igen.
Tänk om alla ämnen var lika spännande som Palme-mordet. Ja, då hade ju livet varit lite mer spännande.
Jag har kokat kaffe. Det låter som en liten sak, jag förstår, men jag är uppvuxen på dåligt automatkaffe. Nej vi hade inte en dålig automat hemma, men jag har aldrig druckit kaffe hemma. Jag har bara druckit kaffe när jag varit tvungen. För att passa in, bli pigg eller verka lite kool.
Men idag gjorde jag det. I mocca-bryggaren av alla bryggare också. Det börjar bli kallt här hemma, men det tar emot att slå på elementen. Det kan ju vara en varm höst på intåg ändå känner jag. Och någon sa att det är bra att frysa in hösten o svettas in våren. Så jag kör med tjocktröja och raggsockar.
Filter dundrade in i hallen idag. Jag har alla nummer utom två. De har försvunnit någon gång, jag behöver lösa det. Någon gång kommer säkert Filters gamla nummer bli värda en förmögenhet. Det borde alla bra skrivna texter bli.
Jag tror jag ska börja skriva en till bok. Kanske en deckare. Det tjänas det ju pengar på, speciellt i Tyskland. De kan behöva en bra deckare efter Läckbergs verk. Och även nu när deras valrörelse verkar vara så tråkig. Tråkigt med tråkig valrörelse. Valrörelse ska ju vara rafflande, spännande och initierad, ungefär som i Brottet, fast gärna utan kvinnomord. Ja ni fattar.

Bild 2013-09-20 kl. 10.45 #2 Bild 2013-09-20 kl. 14.21

Kommentera

