DET FINNS INGET SOM KAN FÅ MIG ATT STÄDA


Jag kan inte förstå varför det alltid varit så. Eller okej, jag kan inte förstå varför det aldrig förändras. Att jag aldrig bara kan ge upp och inse att det behövs städas ibland. Men det är ju så tråkigt. Det är mycket roligare att kolla på ungdomsserier om mord och förbjuden kärlek (Pretty Little Liars) eller kolla till mina växter eller räkna krukor jag fyndat eller titta på när Evert sover. Allt helt enkelt.  Rulla tummarna till exempel. Det kan ses som ett bättre sysselsättning än att just städa, diska eller torka golv. Jag kanske borde göra tjockpannkaka. Jag har aldrig gjort det och det smakar barndom. Dessutom tänker jag att det är en smart matlåda. Allt som är smarta matlådor är välkommet nu. Fast jag har inga lådor och det tar emot att köpa mer plast. Ohållbart. Får ta med mig i en säcklig plastpåse.

2 thoughts on “DET FINNS INGET SOM KAN FÅ MIG ATT STÄDA

  1. Du är för härlig. Jo på Biltema har de matlådor i glas med tättslutande lock som tål både Micro och diskmaskin om man nu har det. De är billiga också!

Kommentera

