HÄST HÄST HÄST!

Jag ville verkligen bli en hästtjej när jag var sisådär 8-10 år. Jag red och åkte på läger. Men sen rann det liksom ut i sanden. Kanske lite på grund av galenpannan Danny, hästen jag lite väl ofta fick i stallet som hellre bet och sparkade än red.
Men så plötsligt jobbar jag med hästar hela dagarna. På avstånd de allra flesta dagar visserligen, men riktigt nära ibland.
IMG_4300
Att tro att det enda som gäller är att sitta framför datorn som redaktör för sociala medier lurar sig själv. Här är Sissela Benn och jag på Strömsholm. Orättvist att jag ser så otroligt rädd ut när jag i själva verket kände mig riktigt lugn och kool.
För att slippa se sådär vettskrämd ut nästa gång alla samlas för inspelning av Stjärnhoppningen ska jag idag iväg och rida. DJ’s till häst, skulle vi kunna kalla oss. Sara Berndtsson och jag. Ikväll spelar jag på Pustervik med Plötsligt Händer Det. Det händer faktiskt så sällan numera att det är lite plötsligt. Utlovar Lisa Nilsson och Eric Gadd.
Tjipp o hej från nybliven stalltjej!

Kommentera

