KULTURKOFTAN

Det går inte för sig att ha ett pressfoto tagit i en smutsig spegel. Så jag monterade kameran på en kruka, på en tillbringare och försökte få till det med självutlösaren.
Resultatet: ett präktigt foto med en liten personlig touch. Eller nåt. Jag förtär i alla fall ingen alkohol, vilket ska ses som ett stort framsteg för min mediala närvaro.
När det kommer till Steve Jobs-stilen är jag överlycklig. Det är nämligen den klänning som av någon märklig anledning tvättades sönder förra året. Visst, den är inte marinblå denhär gången, den är svart, och den känns liksom varmare än den förra, men den är inte söndertvättad.
Lyckan är inte konsumtion, men att hitta något som försvunnit, och varit saknat, det är i alla fall endorfinbejakande. Nu ska jag använda den här tills den inte håller ihop längre. Eller tills någon tvättar sönder den igen.

One thought on “KULTURKOFTAN

  1. Jag tycker så himla mycket om så mycket som du gör. Ville författa ett lovemail men jag vet inte riktigt hur man gör sånt. Jag brukar tänka på vilka som är mina förebilder och det brukar oftast resultera till dig och Carina Berg. Jag vet inte riktigt varför men det är väl så det ska vara när man tycker att någon är riktigt bra. Du skriver bra och viktigt och jag vill också skriva bra och viktigt. Jag önskar att jag kunde vara lite mer konstruktiv med vad exakt som är bra men jag kanske kan återkomma med ett riktigt lovemail när jag är det. Du är i alla fall grym om du inte förstått det. Önskar alla kunde se det. Tack för att du kämpar för viktiga saker och heja!

Kommentera

