DET LYXIGA MED ATT FÅ FEEDBACK//TACK MAMMA FÖR NÄTTERNA DU LÄST MINA DÅLIGA DECKARE JAG SKREV NÄR JAG VAR 13

Det är inte så ofta jag gör det, men jag anmälde mig frivilligt idag att läsa igenom en text. Eller inte bara läsa igenom den. Sara behövde också hjälp att korta den med ca 1500 tecken också. Jag klarade det sånär som på 25 stycken.
Skönt för mig och mitt söndagsego. Hjälpa någon och samtidigt klara av en uppgift.

Mest gjorde jag det som tack till andra. De som läst mina texter, harvat genom mina resonemang och tankar. När mamma till sena natten läst igenom deckare på 70 sidor om ett mord som sen utmynnar i att vara inspirerat av Jesus Christ Superstar (ja, det är sant, jag hade en hang-up och hade med musikalen i allt jag gjorde, hela tiden) eller Emmy som fått text efter text där jag redan innan hon själv hinner säga det säger att jag inte förstå vad jag själv skrivit. Och ändå har det kommit ut som något smart och stringent i slutet.
Rödpennan som en bekräftelse på framåtrörelse och inte fel.
Men jag hatar när jag inte får skriva en istället för man. När det rättas i min stil och inte i mina fel. Men bortsett från det. Underbart.

Så därför. Dags att väcka liv i Feedbackjouren! 
Anmälan görs på Facebook.

Kommentera

