DET FINNS INGEN SMYGRASISM.

Inledde dagen med detta:
Skärmavbild 2014-01-19 kl. 16.23.41
Skärmavbild 2014-01-20 kl. 20.39.37

Jag skäms. Jag skäms över detta vider.
Eller varför skäms jag egentligen? Skäms, det gör en för en själv, som min mamma brukar säga.
Men det kliar. Jag orkar inte mer. Det gör mig så förbannad att armarna bara hänger längs med sidorna och jag kan inte bestämma för om jag ska be honom stanna i Ungern och aldrig mer komma tillbaka, om jag ska skrika eller om jag ska ignorera det.

Det är det lilla i det stora som stör mig mest, hur det är okej att bekantskapskretsen blir mer inskränkt, att fler rasistiska (andra hade skrivit smygrasistiska, men vi kan väl skippa det ordet. Antingen är du antirasist eller så är du rasist) kommentarer tillåts, att det blir vardagsmat, att det faller mellan stolarna, sopas under mattan, accepteras. Hur fitta och hora kan få bli såna vanliga ord från folk som anser sig vara feminister.

Jag orkar inte mer nu.
Det enda som ger mig hopp är att om mitt twitterflöde vore Sverige, då hade det bara funnits ett parti i riksdagen efter valet i september. Och det partiet heter Feministiskt initiativ.

Kommentera

