59 TWEETS OM FITTSTIM AVSNITT 2.

1. Då inleder vi med brudmarschen eller vad den heter #fittstim
2. Belinda ska håla tal på bröllop. Det kan döda all romantik #fittstim
3. Hur mår mannen? Har jämställdhetskampen kuvat honom? #fittstim
4. 99 problems, but the bitch aint one #fittstim
5. Feministernas fiende är mannen #fittstim
6. Kitty Jutbring!!! #fittstim
7. MARCUS BIRRO!!!!!!!!! #FITTSTIM
8. Förut var mannen en som skrek hora eller frånvarande pappor #fittstim
9. Det är svårt att skrika gubbslem vid frukostbordet #fittstim
10. Jättegullig öppen förskola nu. Massor pappor #fittstim
11. Med två kvinnliga pedagoger #fittstim
12. Svenska pappan är underbar #fittstim
13. Du ammar inte nej? Fråga Belinda en man. Nej säger han. #fittstim
14. Han fick flaskan när han var två dagar. #fittstim
15. Belinda Olsson letar fel på pappan. #fittstim.
16. På 50-talet hade männen det jätteskönt. #fittstim
17. Barnledig pappa!!!!!! #fittstim
18. Passa barnet! Pappan ska PASSA barnet!!! #fittstim
19. Nej nu fan blir jag lite irri här alltså. #fittstim
20. Nu ska Belinda träffa männen som tycker feminismen spårat ut. Kommer svaret på allas fråga nu? #fittstim
21. The Knife igen!!! #fittstim
22. Ett feministkritiskt nätverk. Där Pär Ström ingår. Dem ska Belinda träffas. #fittstim
23. Skär av könet #fittstim
24. Mitt stim: För dig som inte fattar: kalla dig jämställdism. #fittstim
25. Sänk priserna för män! #pärström #fittstim
26. Belinda ska låta Pär Ström tala ut. Hon tror att hennes medsystrar ska bli besvikna. #Fittstim
27. Såg ni förresten hur en tjej illustrerades med en skällande hund. En rabiesfeminist!! #fittstim
28. Pär ström har jättemånga som håller med och stödjer honom säger han. Jag vet: typ hela patriarkatet. #fittstim
29. Risken för våldtäkt är som högst i hemmet. #fittstim
30. De två falangerna säger Belinda Olsson. De två könen säger nog någon annan. #fittstim
31. Brandmän! Yrke som kräver enorm fysisk styrka och uthållighet. #fittstim
32. Kräves det inte både enorm styrka och uthållighet för att vara kvinna tänker jag? #fittstim
33. Ulf Brunnberg! Nu kom han också! Gulle! #fittstim
34. Nu jämför Belinda Olsson kvinnoförakt mot sill på midsommar. Jodå, detta ska vara ett feministiskt program #fittstim
35. Nu har vi pratat om en yrkesgrupp här ett tag. Där en från riksförbundet tycker att jämställdheten gått för långt. #fittstim
36. En man väljs bort för en kvinna. Det är visst fel. Minns alla gånger jag inte ens fått frågan om medverkan pga tjej. #fittstim
37. Nu testar Belinda nytt yrke: brandman! Känns lite Erikk&Mackan över detta program nu. #fittstim
38. Äntligen pratar en kvinna i feministprogrammet #fittstim!
39. Det ingår i aktivistrollen att vara otålig för att trycka på #fittstim
40. Belinda tror att feministerna vill vara i underläge. #fittstim
41. Arne tror att kvinnorna tagit över om 15 år. När jag är 40 är det löst då. Det ser jag oironiskt fram emot. #fittstim
42. Det var en sport för Belinda att bråka med gubbar. #fittstim
43. Nu @bjornranelid! Han målar huset och pratar lite mysigt, som vanligt. #fittstim
44. Han är känd för sitt rika språk, men Belinda vill bara ha en vägbeskrivning. #fittstim
45. Varför åkte Belinda inte ba upp i utsiktstornet som Lundell hatar? Det ska ju synas från hans hus säger han. #fittstim
46. Det finns, trots allt, många män som ändrat sig för jämställdheten #fittstim
47. Det finns en struktur av kvinnohat. AMEN TO THAT!!!! #Fittstim
48. Fortfarande inget trans- homo- bi eller rasifierat perspektiv, vad jag lagt märke till… har jag fel? Rätta mig gärna! #fittstim
49. Nu kommer bröllopet, mycket intressant tycker jag som typ snart ska gifta mig. #fittstim
50. Men åsiktsskillnader finns ju i de flesta relationer tänker jag… #fittstim
51. Jag hade också tvivlat om att hålla tal om skilsmässa på ett bröllop. Hade känts lite fel #fittstim
52. Ätligen lite tunga saker känner jag. Reinis är där och det ställs en viktig fråga!!! #fittstim
53. Reinis vill stoppa mäns våld mot kvinnor! Det är hoppfullt. (no irony!!!) #fittstim
54. Tillbaka till bröllopet. Vi avvaktar med frågor kring våld mot kvinnor. För att prata om skilsmässa på ett bröllop. #fittstim
55. Ska detta var kul? Ok, prästgrejjen, lite kul ändå kanske… #fittstim
56. Fittstim på spanska: Banco de cono (med sån våg över n:et)
57. Störst av allt är kärleken. (Till alla oavsett kön och etnicitet.) Då var det slut då.
58. Nej! Skål för feminismen, för alltid. Det är ett bättre slut. Helt rätt. #fittstim
59. De arbetslösa killarna. De stökiga killarna i skolorna. BUHU GRÅT MIG EN FLOD!! De arbetslösa, ensamstående rasifierade kvinnsen då?

Kommentera

