VAD JAG HADE SAGT OM JAG FICK KOMMA TILL DEBATTEN OM FEJK-PR: VEM HÖR DE SOM TRIGGADES AV FRISK&FRI-KAMPANJEN?

Idag är det debatt på ADA. Jag fick frågan om att vara med, men det blev någon annan än jag i slutändan. Istället sitter jag hemma och äter en sån färdig-fiskgratäng som jag värmt i ugnen för att det ska vara lite lyxigare än om jag hade gjort den i en mikro (nu har jag ingen mikro dock).

Men. Hade de inte valt någon annan, då hade jag sagt det här:
När Shout säger att Frisk&Fri har fått många nya medlemmar och nu får vara med i debatten: GRATTIS!
Och så hade jag tillagt: Men de som upplevde kampanjen som en trigger. De med en problematik som såg bilden som en pik eller inspiration? De som tog åt sig och som inte hade någonstans att vända sig och där Frisk&Fri kom ut som avsändare för sent.
Vad känner de idag? Hörs de?

När någon säger att Tommy Nilsson- Black var kul: Jo, lite kanske.
Om du bortser från att journalister var så svältfödda att de inte kunde se bortom det uppenbara. Att PR-personen Lina Thomsgård var en av de första att twittra ut det. Och att hon i veckor twittrat till och om Tommy Nilsson innan. (Ja, jag kan skryta med att jag direkt sa att Tommy Nilsson var så dåligt sminkad och att just Lina T var för snabb på bollen för att det skulle vara sant.)
Vi kan enas om att det är en varningsklocka. Kolla dina källor. Ifrågasätt. Tänk hela tiden OM.
Sen kan vi enas om att AIK-delen av kampanjen var mycket roligare.

Du kan fejka hur mycket du vill.
Ibland blir det kul. Andra gånger inte.
I jakten på det äkta är det lätt att fejka. Det går fortare och känns roligare när en väl håller på.
Men de riktiga historierna är de som fastnar bäst.
Då slipper vi också ta diskussionen om diskussionen.

För de som är viktigast i den här diskussionen är de som ska bli hjälpta av Frisk&Fri. De som triggades av deras egen organisation.

Tidigare har jag skrivit det här i ämnet.
En PR-kupp är alltid en PR-kupp. 

Om Miss Skinny inte varit en PR-bluff//Att känna sig tjock.

Du kan också läsa Brit Stakson som skrivit om det här.

Kommentera

