TJABBA JAG ÄR BÄST – INGEN PROTEST

Höll på att skriv protes. Det stämmer. Jag har ingen protes heller.
Men jag tänker lite på dem som kanske har det. Mest för att Iki skrev om tillgängligheten på Facebook. Jag är dålig på tillgänglighet. Men jag har varit ännu sämre.
När jag jobbade med Mint arrangerade jag en releasefest och hittade lokaler jag gillade, men tänkte inte alls på att det kanske vore schysst om vår fantastiska tidning kunde vara tillgänglig för de som och har svårt att ta sig upp för en liten trappa, eller in genom en smal gränd.
Först tänkte jag ”meh hur många kan det vara?”
Men sen: ”är jag helt jävla dum i huvudet eller? tänk om någon tänkt så när de lade ett möte i herrbastun på simhallen?” Nej precis. Det hade inte funkat.
Så. Jag lovar att tänka mer på det där.
Nästa gång jag arrangerar en fest eller en kurs eller något annat jag vill att alla ska ha samma möjlighet att ta del av, då ska det verkligen vara möjligt också.

Kommentera

