SLUTA KOMMENTERA MIN TALLRIK//TACK AFTONBLADET FÖR TRIGGERN

Jag läste Cissi Wallin för någon vecka sen om hur det kommenteras kring mat.
Det gjorde mig illa till mods. Och jag har tänkt på det mycket det senaste. Hur det låter och ser ut när vi äter, hur det kollas, inspekteras, kommenteras.

Jag är som de flesta, tänker på vad jag stoppar i mig.
Känner skuld när jag stoppat i mig för mycket.
Varför skriver jag ”stoppat” i mig förresten?
För att jag ser mig som en korv?
Ja, ibland.
Om jag inte äter för lite, så har jag vääääldigt god aptit.
Jag hade gärna låtit min mat ätas upp utan kommentar.
När jag som vanligt gjorde min lilla kvälls rutin där jag går igenom dagens tidningar hittade jag denna.
Matvanorna som ska hålla mig slank.

Bara det att det inte finns några matvanor på tallriken.
Min matvana blir svält.
Det är inte bara min, tusentals tjejer och killar svälter sig.
Vi behöver inte bli påhejade av en av Sveriges största tidningar.
Vi blir det tillräckligt ändå.

Kommentera

