GENERATION Y

Jag tillhör visst den.
Men jag måste googla lite ändå.
Trots att jag skrivit om det i min bok (som jag skickade in på runda 2 idag!!!).
Och kallat den Generationsromanen.

Jag har blivit tillfrågad att skriva i en antologi om just Generation Y.

Tydligen är det stora med Generation Y internet, i alla fall enligt Wikipedia.
Jag använder internet hela tiden.
Men tycker det är lite skönt att vara utan det ändå, om det är jag som valt det.

Enligt SvD är Generation Y det här:
Generation Y surfar mellan stilar, experimenterar med olika identiteter och kan tillhöra olika subkulturer, allt beroende på vilket humör man är på när man vaknar på morgonen.

Jag vet inte jag, jag tittar i garderoben och känner att det hänger samma svarta klänningar där som alltid.
Jag får fortsätta fundera.
Sen kan jag skriva.

Kommentera

