DET SOM BARA VILLE UT

Det som Emmy bad mig vänta med.
Här är det.
Supervalåret är det vita män som gäller. 

Som vanligt emottages kommentarer glädjeligen här nedanför.

Hittills har den stora reaktionen kommit från ett troll som ville prata mycket om #förtrycket och en annan tyckte att det var jag som kunde ses som rasistisk och ofeministisk när jag såg kön+färg.

När folk säger att jag är en sån som vill döda/förbjuda män brukar jag ofta fundera över hur det hade varit om det var så. Jag vill det ju inte, men tänk om.
Allt jag vill är ju att föra in andra perspektiv i nyhetsfördjupningen. Det tycker jag är viktigt.
Och trots att jag mött motstånd så mycket, så ofta, förvånar det mig fortfarande när andra inte förstår, när det blir upprörda känslor över viljan att ta in FLER perspektiv. Inte färre.

Kommentera

