SVAR PÅ (ETT ANNAT) TAL

Det finns inget jag tycker är roligare än att skriva.
Att säga att någonting gör en hel är cirka det töntigaste jag vet, men jag är bra nära att uttrycka mig så när det kommer till att skriva.
Egentligen kan det vara att skriva vad som helst. Utom dikter.
Jag har nog bara skrivit en dikt i hela mitt liv. Den handlade om Amerika (som jag inte besökt, bara sett i Utvandrarna typ) och lät ungefär såhär:
Titta ut genom ditt fönster,
en blomsteräng du ser,
det är Amerika det.

Ja, ni förstår, det är inte diktandet jag pratar om när det handlar om att skrivandet gör mig hel. Det är något annat.
Som att skriva ursinnigt och få svar.
Även om jag anser att svaret P3’s programchef gett mig är lite bortom målet.
Att program utan UTTALAD nyhets- och aktualitetsprofil inte är det jag pratar om.
Han duckar helt enkelt.
Den vita mannen duckar undan kritik kring att vita män inte kan vara de enda som rapporterar, analyserar och fördjupar nyheter och aktualiteter under ett valår.
Jag ska svara honom.
För det gör mig hel. Eller ja, det är åtminstone min plikt.

Kommentera

