LÖRDAGSGODIS

Vi fick aldrig lördagsgodis hemma, kanske om vi var hos farmor. Det var liksom en annan grej. Då fick vi också äta kalaspuffar direkt ur den gigantiska förpackningen.

Jag är inte så förtjust i godis egentligen, men jag kan få sug efter lakrits.
Och gillar du lakrits får du typ alltid utstå att någon annan säger åt dig ”fy vad äckligt”. Lite som när en var vegetarian i mellanstadiet och det enda som gick att säga tillbaka var ”ät dina kor i tarmar då” och syftade på den spruckna korven som låg på deras tallrik.

Numera tycker jag att lakrits är litemer poppis än vad jag upplevde innan. Kanske är lakrits en vuxensmak. Ungefär som jag alltid hävdade att ärtor var när jag var liten.

Men skit samma.
Även om jag alltid har gillat lakrits har jag aldrig gillat lakrits och choklad.
Det kanske beror på att jag inte gillar choklad alls. Och att jag inte gillar när lakrits är söt.
Oboy kan funka. Men inte choklad.
Kanske bara i Daim.
Men inte annars.
Tills nu.
För igår hittade jag, eller okej, den uppsökte mig, om vi ska vara ärliga, en liten vit kula, överdragen med mint, sen tunn choklad och sen nästan krämig, nåja, mjuk i alla fall, salt, lakrits.
Den ser ut såhär:
Bild 2014-03-01 kl. 18.43 #2
Och följde med i ett gratisprov jag fick när jag tjyvkikade på Lakritsfestivalen (ja, ni hör nörderi alltså!) jag fick också 10 minuters massage med en lakritsolja. Hur kul sällskapet jag åt middag med igår som inte gillar lakrits tyckte det var? Det får ni fråga dem. Själv gick jag runt och kände mig som om att jag var pulvret inne i en turkisk peppar.

Nä.
Nu ska jag vara seriös.
Jag ska bränna skivor, bestämma kläder (lutar åt en helkroppsdress jag hittat på barnavdelningen! Strl 170 <3)
och sen ska jag ha roligt. Försöka glömma min oro över utvecklingen  i Ukraina och bara spela mitt allra bästa på Debaser Strand.

Kommentera

