JAG MÅSTE PÅMINNA MIG SJÄLV OM ATT DRAKAR FAKTISKT INTE EXISTERAR

Det händer ibland, ganska ofta, fast tillräckligt sällan för att jag ska glömma av det mellan varven.
Drakarna.
De finns inte.
Det stör mig ibland att jag är så lättlurad och glömsk att det försvinner ur hjärnan.
Och dagar som denna då jag sett nio avsnitt av Game of Thrones på raken måste jag påminna mig själv lite extra. Jag stirrar mig själv i ögonen i spegeln och säger det ganska högt: Drakar finns inte.
Så släcker jag lyset och går ut och påbörjar avsnitt tio. Antar att jag kommer behöva påminna mig själv igenom om tio avsnitt, men innan dess lär jag ha tänkt att det är trist att jag inte ens på museum sett ett drakägg.

 

Kommentera

