DEKLARATION-SCHMEKLARATION

Herrejesus.
Hur gjorde jag det här förra året?
Hur kan jag inte minnas hur jag gjorde det förra året.
Bild för att illustrera läget:
Bild 2014-05-05 kl. 21.41

Nu dök deklarationsfrågan Personal inom företaget upp. eh ingen????!?!?!?!?!?! Kan jag ens ha personal i min enskilda firma? Det vore nåt.

Plötsligt insikten om:
1) att jag borde starta ett aktiebolag.
2) att jag verkligen borde hitta en revisor som inte får mig att skämmas över skrynkliga kvitton.

Behöver svar på nummer 2.
Nummer 1 får mig mest att känna mig som Blondinbella. Hon respekteras ju av ett gäng män pga ”hennes driv” så det kanske inte är så dåligt ändå.

Firar det hela med att fakturera förra veckans spelningar samt att skriva krönikan jag fått beställd. Som att det vore en belöning att jobba  mer. Snart har jag väl en egen hudvårdsserie eller nåt.

PS. Ja, jag har sånt gel-nagellack. Jag har gjort det själv, så mycket Blondinbella är jag inte att jag gör det på salong. Någon måtta får det vara.

One thought on “DEKLARATION-SCHMEKLARATION

Kommentera

