ALLT JAG VILL ÄR ATT NÅGON SKA TYCKA OM MIG

Så jag ska sluta prata politik och feminism och miljön och ekonomin och annat oattraktivt.
Jag ska sola och sporta och bli smal och brun och glad.
Framför allt ska jag bli glad.
Så glad att jag studsar ur sängen om mornarna och sen skrattar hela vägen till… ja, vad kan det vara, graven?

Klart att det är skönt att hänga med glada människor, jag förstår att det är enklare. Men när vänner pratar om andra vänner och frågar sig varför de där vännerna inte hör av sig bara för att livet inte är på topp, då undrar jag. Kanske har det läst om att ingen vill hänga med ledsna och sura och helt enkelt gått på Nyheter24:s råd.

Jag har varit vän och trevlig och mystisk och sur och generös och sexig och visa hud och dansat och varit gränslös, men enda gången jag faktiskt träffat någon vettig var när jag gav upp att försöka behaga någon annan än mig.

Det går inte alltid att vara på topp.
Det går inte att fejka sig till toppen heller.
Och det vore väl trist att träffa någon under sommaren som var brunbränd, trevlig, generös och glad men som sen visade sig bara ha läst lite raggningsknep?

Var vem fan du vill. Var dig själv ba. Den som inte accepterar det, oavsett om du är generös eller brunbränd eller ingetdera är inget att ha. Inte ens en kväll.

PS. Orkar inte ens ta upp hur vidrigt galet det är att du som tjej ska bli bjuden och visa hud och sitta i knäet och skratta på rätt ställen. Det är liksom bara befängt. Som någon köpt underhållning.

One thought on “ALLT JAG VILL ÄR ATT NÅGON SKA TYCKA OM MIG

  1. Familjen tycker alltid om en. ens kott och blod. aven om man skulle vara tex ite udda osv.

Kommentera

