JAG BARA SOVER OCH SOVER MEN SER UT SOM HUNDRA

ALLVARLIGT? Hur är det möjligt?

Måste hitta en krän. En skitbra kräm som tar bort allt tänker jag. Ringarna under ögonen, porerna, eller ja, inte porerna, men det i porerna. Min syster ska tydligen ha torr hy men med fet underhy. Kanske att jag har det samma? Måste jag gå en konsultation? Jag är så dålig på sånt här. Jag måste ta hand om mig. Jag hörde att det är dags att börja med rynkkrämer efter 25. Det är med andra ord mer än hög tid att göra det nu. Slå till, smörja, fixa, pilla.

Och mensen då?
På väg. Som alltid.
Jag tänker en del på det där, att prata mens. Varför det är pinsamt och obekvämt och varför jag alltid säger att jag har ont i magen när det faktiskt har ett namn. Mensvärk. Men det blir så konstig stämning. Mest när det är män med. Det är som att de ser en stor blödig binda framför sig och bara kan tänka på äckel. När det i själva verket inte är så värst konstigt utan mer normalt.

Skitsamma nu ska jag hitta en hallbyrå som sväljer mössor, vantar, halsdukar, nycklar och koppel. Att det ska vara så mycket begärt.

Bild 2014-12-21 kl. 22.13

Kommentera

