FRÅGESTUND MED ORAKLET I LINNÉSTAN:

Nej, jag får inte 100 frågor om dagen kring vart jag köpt mitt läppstift eller hur ni ska göra för att göra slut med dne ni är ihop med men där samlivet inte är så roligt längre. Men det googlas en del och då kommer ni hit.
De frågorna tänkte jag besvara.
Och har ni några andra frågor får ni skriva dem i kommentarerna, men jag tvivlar på det då jag oftast skriver för döva öron blinda ögon passar nog bättre där, ja.
Så, en trevlig frågestund med Oraklet i Linnéstan:

Fråga: varför har man könshår?

För att det är bra!
Låt mig googla för dig:
Det hjälper till att hålla rätt ph-värde, unvika skav och skyddar själva snippan.
Bra va? Behåll det säger jag.

Fråga: skriva presentation om sig själv?
Låt någon anna göra det först, sen skriver du om, kryddar lite och lägger till något du saknar eller bara vill skryta om. Och låt som dig själv. Att låta som andra hjälper dig inte direkt. Namn, ålder och något du gillar brukar vara bra. Personlighetsdragen är kanske det du bör lufta med någon annan för att inte vara varken för hård eller snäll mot dig själv.

Fråga: kändisar på söder?
Ja, det finns en del.

Fråga: vad betyder avundas?
Att vara avis på någon, avundsjuk helt enkelt.

Fråga: växer näsan hela livet?
Enligt Illustrerad vetenskap: Nej! Skönt är väl det för annars hade vi ju haft jättenäsor allihopa och då hade det varit svårt att koncentrera sig på ett normalt samtal när jättenäsan stört där migg i ansiktet.

Fråga: vem berättar du för?
Beror på. Mest och nästan allt berättar jag ju för min kille, det ter sig ganska normalt, han är smart och inte direkt sur eller avundsjuk och står ut med det mesta. Sen kanske jag pratar om saker med andra, men han vet allt.

Fråga: hur viker man pappersdjur?
Du köper en bok eller tittar på nätet, allra viktigast är att ha kvadratiska papper, då blir det enklast och bäst. Jag har bland annat vikt ett zoo, men numera virkar jag istället.

Fråga: hur får man killar att kyssa fötter
Jag tänker att du ber honom om det. Det lär också vara en fördel att de inte är smutsiga. Sen får du ju självklart göra som du vill med det, men jag hade nog föredragit lite renare fötter.
Du kan ju också helt enkelt sätta foten i ansiktet och befalla honom. Det kan också fungera.

Fråga: vart köper man noko jeans?
De är nog slut nu, men de fanns på internet.

Så, svaret på alla era frågor. Påståenden som mormors fitta besvarar jag en annan dag.

Kommentera

