PÅ DEN SKABBIGT CHICA STILENS HÅRFINA GRÄNS

När min vän Emmy fyllde år fick hon ett fång blommor. Egentligen skulle hon få en grej till. En tavla. Med ett citat hon gillar. Som jag gjort. Men så blev det inte. Jag fastnade i den där jag-vet-inte-vad-jag-tycker-känslan och kunde liksom inte avgöra vad som var snyggt eller inte. Plötsligt så förlorade jag min stilsäkerhet. Den där >detdär är snyggt-känslan< jag ändå nästan alltid tycker att jag har.

It takes moreSå här blev det. Lite väl gulligt alltså. Jag måste jobba på det där.
Kanske får jag lösa det med en sån där Warhol/Alvhemsmäkleri-tjofräs som jag tycker är snygg men som jag känner kanske är lite 1A. Den där aslöjliga önskan om att vara unik bara för att. Skittöntigt, men så är det. Och den så hisnande stora rädslan att plötsligt vakna och vara shabby-chic. New England och rosig och lite fabriks-skavd med förtrycka nya tryck överallt.
It_takes_more_than

Nä, nu ska jag lägga upp en plan för livet, framtiden och karriären. Nu jäklar ska här levas.

Kommentera

