ALLA HÅLLER DET SÅ SNYGGT UTOM JAG

Åååååh jag får krupp.
Hittar sån fin bild på en hylla hemma. Jag har städat. Radat upp lite snygga, moderiktiga grejjer, arrangerat.
Om 10 minuter är jag hemma, då har spårvagn 6 stannat och jag har masat mig upp för den lilla lilla kullen jag bor på. Och då kommer den förut så fint arrangerade och rena hyllan att vara som den alltid varit. Stökig, fylld med skit och onödigheter.
En av Evert nästan söndertuggad leksak, en sak som definitivt bör slängas. En pincett som definitivt bör stå i badrummet. En hårsnodd jag kunnat ha i håret. En räkning jag kan betala och slänga. Istället står de där och den enda jag har att skylla är mig. Jag är den som gjort det.
Jag är den som aldrig lyckas hålla moderiktig ordning mer än någon minut.
Att jag inte lär mig.
Och att jag inte kunde ärvt det där nästan otrevligt pedantiska från min mamma.

2015/01/img_3305.jpg

Kommentera

