NEJ TACK JAG VILL INTE HA BILDER PÅ KÖNSORGAN SKICKADE TILL MIG

Härmed undanbeder jag vänligt, men bestämt, folk att sluta skicka bilder på sina eller andras kön till mig. Detta oavsett om de är håriga eller ohåriga, friserade eller vildvuxna.
Att jag skriver om hur jag filosoferar kring könshår och modet i könshår gör inte det tillåtet för främmande män (ja, alla är män) att skicka bilder på deras eller andras könsorgan till mig.
Jag förstår inte vad som gör det givet att det är OK att hålla på så här, varför det känns okej att maila främmande männsker och varför kvinnor ska utstå det här. Ja, det är ytterst få män jag hört som fått sexuella bilder av kvinnor skickade till sig, när det inte handlar om booty-calls och sexinviter från itne fullt så främmande som någon som läst något en skrivit om könshår en gång.

Vill ni diskutera könshårsmode är ni välkomna att göra det, men bilder undanbedes.

3 thoughts on “NEJ TACK JAG VILL INTE HA BILDER PÅ KÖNSORGAN SKICKADE TILL MIG

  1. Lovar att inte komma med någon bild, men jag vill säga det att jag som kille tycker det är vackert och sexigt med tjejer som har hår mellan benen och inte följer ”kalhyggestrenden”. På 80-talet när jag började umgås mer seriöst relationsinriktat med det motsatta könet ansågs det helt normalt att tjejer hade hår under trosorna och det var inte ”reserverat” för hippie-tjejer eller vänstervridna tjejer utan helt vanliga söta , chicka 80-tals-eleganta tjejer i de kretsar jag rörde mig och jag tyckte det var och är vackert , naturligt och kvinligt. Dessutom menar en del gynekologer at helrakningstrenden har statistiskt ökat problem med svamp och diverse infektioner så jag tror inte på att det generellt skulle vara renligare med helrakat, snarare tvärtom statistiskt. Jag gillar tjejer som ser ut som vuxna kvinnor också mellan benen, men naturligtvis är personligheten och kärleken viktigast. Om jag blev kär i en helrakad så vore det förstås hennes person som var det viktiga och kärleken, ansvaret, trofastheten osv.

    • Tja Sven,
      den här diskussionen är ju mycket mer intressant än bilder på könsorgan, så jag tackar ödmjukast för uteblivna bilder.
      Det är spännande hur mode förändras, även när det kommer till kroppen. Att det till mångt och mycket verkar vara kvinnor som ska forma och omforma kroppen är, enligt mig, lite trist (tänker på korsett, bundna fötter osv), och hårmode är ju en del i det, många tjejer som känner att det ”förväntas” av dem att se ut på ett visst sätt ”där nere”, som rådfrågar vänner och andra i diskussionsforum kring om de tror att de BÖR raka sig innan en första dejt med en nästan okänd man pga han kanske inte gillar det han ser.
      Frågan är ju också om krav kan eller ens får ställas. Jag hade en bekant som ville ha en renrakad tjej och därför också gjorde det på sig själv, för annars kunde han inte kräva det av någon annan. Rätt eller inte, det är ett annat sätt att se på det.
      Och självklart är kärleken viktigast, inte håret.

  2. Jag tycker inte varken kvinnor eller män skall känna ett osunt tvång att omforma kroppen. Om könshår eller inte är avgörande vid val av livskamrat så är det frågan hur mycket man egentligen älskar den personen. Visst tycker jag personligen det är vackrare och sexigare med tjejer som har sin triangel kvar än med tjejer som tar bort den, men det innebär inte att jag skulle rata en helrakad kvinna bara för att hon var helrakad. Det är inte alltid kvinnors kroppar det handlar om dock. Ibland diskuteras ju könshår/inte könshår eller hår på bröstet/inte hår på bröstet vad gäller män. Ett annat ämne är ju t.ex att en del kvinnor, även vissa svenska, föredrar en omskuren man och andra (än så länge kanske fler här) en icke omskuren.

Kommentera

