DET SENASTE

En uppdatering. Snart kanske vi är i fas. Den här digitala dagboken och jag. Jag vill så gärna. Men hinner så lite. Tiden liksom försvinner bland serieavsnitt och tårtbak.
Men sen 2014 blev 2015 har jag i alla fall hunnit med en del, vad framtiden gäller så funderar jag på det här med beach 2015. Jag tänker eventuellt splitt 2015 istället. Hur väl det kommer gå är dock frågan, jag har säkert en halvmeter kvar ner till marken och jag vill ju inte gå itu.
Men, åter till catchuppen, sen årsskiftet har jag:


IMG_3234
Myst med Evert.

 


IMG_3212
Tagit ett ungen-är-ute-alla-mår-bra-foto utan att ha ute någon unge, bara några hål i magen rikare. Hej #endometrios!

 


IMG_3883
Börjat på mitt nya gym. Det sängliggande gymmet. Mjukt och skönt och passar sig perfekt för lyft med enkla hantlar från gubbdagis-butiken.


IMG_3809
Provat en ny vippig friss. Den höll inte så länge. Har också skaffat mig ”småhår”, tydligen pga jag blir äldre enligt frisören. Det stör mig något helvetiskt.

 

IMG_3799
Lärt och sen spöat han jag ska gifta mig med i Canasta. Tror på att lära sig den hårda vägen. Genom förlust.

IMG_3789
Firat att vi numera inte har ett badrum med tillhörande obefintlig fuktspärr från 1984.


IMG_3784
Tänkt mycket på efternamn och införskaffat muggar med våra initialer på. De förblir ju desamma oavsett om det ska stå Laos eller Lund på dörra.

 


IMG_3595
Ätit den matigaste frukost någon kan tänka sig på Årets Kock. En av perksen med att jobba med bak-tv.

IMG_4038
För varje dag insett att jag haffat en sån himla smartis till kille. Dessutom en modig en som inte bryr sig om vad andra ska tänka hela tiden.

IMG_3997
Monterat upp ytterligare en hylla och förbryllats över HUR snabbt bokhyllorna fylls med böcker. Varifrån kommer alla böcker? Har jag läst allt detta? Minns jag ens någon av dem?!
IMG_3994
Testat det här med att vara konstnärlig, eller bara klottrig. Döpte den till GIRLS. Kändes som det passade sig.

 

 

IMG_3978
Stansat ut en miljard såna här. Ris är visst dåligt för fågelmagar och jag tänkte vara schysst mot fåglarna och istället få konfetti i ögonen när det väl gäller.

IMG_4346
Utnyttjat ljuset i sminket på jobbet, som om att det skulle ta bort de där GIGANTISKA ringarna runt ögonen.

 

IMG_4363
Fått låna en fräsig hatt av en fräsig tjej som ni kommer se i TV i höst.

 

IMG_4503
Tagit igen mig och vädrat mina gröna fingrar. Snart hoppas jag på örter i mängder.

 

 

 

IMG_4442
Lurats lite med en vadderad gädda och en styck damm som inte är djupare än 50 cm.

 

IMG_4514
Och nu sitter jag här, till smattret av min mormors gamla skrivmaskin och sammanfattar för att kunna börja om. Starta igen. Komma på banan. 50 inbjudningar till bara, sen kör vi.

Kommentera

