HÅRFUNDERINGAR OCH PANIK

Mitt hår ser ut som ett skatbo så jag tänkte att jag skulle försöka med den där hushårkuren från 70-talet min mamma berättat om. Tvinna håret. Bränn det som sticker ut.

Det gjorde mig skraj så jag struntade i brännandet och klippte istället de yviga topparna något. Jag försökte med den där bloggiga metode S&D – search and destroy. Det går sådär. Kanske destroyas hela håret snart, eller så blir det bra. Som en del i jakten på det perfekta svallet till dagen D den 6/6 sov jag i natt med argain oil i hel ahuvudet och tvättade sen ur resterna, det mest sögs upp av svintot, på morgonen. Håret känns halvlent. Ganska strävt på sina ställen än.

Jag har klipptid 28/5, men det känns nästan sent. Det är bara 8 dagar innen bröllopet och det kommer inte göra någonting annat än att jag kanske ser lite väl ”ny” ut i huvudet.

Imorgon ska vi öva med prästen. Hindersprövningen kom idag, rakt ner i postkorgen, utan bimärken, jag är överlycklig. Nu ska bara Love komma hem också. Flygen är försenade från Shanghai och jag försöker stressa ner med havrelakrits. Det hjälper föga.

Jag hittade ett dröm hus till. A lá Bullerbyn nära stan. Jag var på banken och log. Det kommer aldrig att gå. Men jag hoppas. Det vore ju bra att köpa hus mitt i bröllopsbestyren.

Måste lösa hundvakt också. Just det. Hundvakt var det.

 

Kommentera

