MER PINTEREST : BLOMMOR

Själva brukbuketten är nog det mest oorganiserade.

För att slippa bära hela oorganiseringen själv bad jag en kompis hjälpa mig. Hon har tagit sitt uppdrag på största möjliga allvar, pratat med mängder av florister, frågat om blommor som går att torka, krukväxter som kan användas och allt en kan tänka sig. Jag känner mig trygg.

Sen ska det ju till lite mer blommor. I festlokalen och i kyrkan. I kyrkan får en inte bestämma någonting själv. Det kostar några hundra, och förtroendet då. Det stressar mig lite. jag vill ha koll. Just det är kanske den nyttigaste insikten kring hela bröllopet. Att jag är en kontrollmänniska. jag behöver veta allt. Hela tiden. Men trots det har jag lyckats bli totallurad på en stor hippa och en minihippa. Kanske inte sånt stort kontrollbehov ändå. Eller snarare: kanske inte så bra på att föra fram det.

Men, åte till blommorna. Jag har självklart en pinterest för dem med. Ni hittar den här.

Nu har jag (kontrollbehov ja) hunnit provbinda en bukett och helt gått ifrån den där tanken om att buketten ska gå att torka. Det får vi skita i helt enkelt.
Istället blir den så här, ungefär:
IMG_5011 IMG_5016

Och inspirationen har sett ut ungefär såhär:

Kommentera

