LÅT DET GÅ FORT // NYA LÖFTEN

Istället för att ha nyårslöften, som alla andra, valde jag oktoberlöften.
Gå mot strömmen på ett alldeles intetsägande sätt med andra ord.
Vad jag har lovat mig själv är att jag ska börja blogga igen.
Börja om.

Så det gör jag nu.

Vi renoverar. För att vi ska flytta. Vi ska flytta till ett gult radhus med liten trädgård och altan och vind.
Såna saker som vi önskat oss jättelänge. Plötsligt är det vårt. Eller plötsligt och plötsligt. Det var ju inte direkt plötsligt. Det var efter en gastkramande budgivning som huset blev vårt.

Och där är vi nu. Vi ska fixa köket i lägenheten. Stajla lägenheten. Städa lägenheten. Någon annan ska flytta in i vårt.
Någon annan ska flytta in i vårt hem, hemmet där vi först flyttade ihop, där vi dividerade om fyrkantigt eller runt köksbord, där Evert var valp och kissade sönder vår vita matta. Där någon spydde i hallen på nyår, där jag skrek högt och sen grät när det visade sig att min bästa kompis var gravid. Hemmet som blev så tomt så tomt efter att Evert inte längre fanns mer och hemmet trivts, och levt i i fyra år.
Love säger att han är melankolisk. Jag också. Inga mer ”bara svänga förbi Kino på hemvägen”, inga mer ”ska bara kolla om Emmaus fått in nåt nytt”.
Men det kommer nya saker.
Tills dess ser det ut såhär:
IMG_7139
Låt det gå fort. Jag överhör om trasiga ballofixer och om skåpsluckor som är sneda. Men jag lyssnar inte.

Kommentera

