DET GÅR FRAMÅT // ATT KANSKE ÅNGRA SIG

Reklam, jag tror det är för Fastighetsbyrån. Där säger den där spiken i tröskeln är så lätt att spika ner, att det är så enkelt att städa, organisera och att det, när en gjort all städning och torkning och nerspikande av spikar, är så lätt att ångra sig.

Där är jag nu. Köket är så fint och hyllorna är så städade. Listerna torkade och allt vi samlat på oss står och samlar damm någon annanstans, för vi har kört iväg det.

IMG_7204

Och när jag tänker på att det här soff-hyllhörnet inte kommer se ut så här när någon anna bor här, och att jag inte kommer att sitta där mer, eller att Love inte kommer sitta där och lösa korsord högt medans jag lagar mat, eller tvärtom (han har börjat laga mat oftare, kanske var det något i hans äktenskapslöften) då gör det liksom lite ont.
Men det kanske bara är för att flytten är så nära, men så långt bort.
Mest kanske det är att jag oroar mig för hur vi ska orka att städa allt.
Vad vet jag.
Något jag definitivt vet är att jag måste vika tvätt. För idag kommer en stylist hit och ska godkänna min stil, kanske ändra lite, kanske säga att det inte alls passar. Vi får se.

Kommentera

