I MÖRKRET ÄR ALLA KATTER GRÅ

Mitt frånfälle förklaras enklast: mattjakt. Jag har aldrig varit i ett sånt stort behov av ett fysiskt ting tidigare som när det kommer till den här mattan. Jag har köpt fyra, men lämnat tillbaka dem alla. Ingen passar, ingen funkar. Ingenting blir riktigt bra.

Så det blir den gamla och istället får vi plocka bort någonting annat.

Jag är extra allt. I allt. Less is more har aldrig funnits, jag använder läppstift och eyeliner samtidigt. Jag bara tre sorters tårtor till ett och samma kalas. Jag beställer in mäklarbricka till mig själv.
Jag, ni förstår. Mer är mer och more is beautiful. Kanske därför den här försäljningen och stylingen tär så. Jag måste ta död på så många av mina älsklingar att jag tappar mig själv i mitten.

Och där skiljer jag mig från proffsen.
Det är inte jag som ska säljas. Bara vårt gamla boende. Världskartan på väggen är inte min själ och de ledsna krukväxterna speglar inte mitt anlete. Nej. När bilderna är klara kommer det inte vara mitt ansikte på dem, utan en lgäenhet där så många som möjligt ska drömma om att leva i.
Det är målet.
Tills dess: städa bort dig själv, Emerentia.

Kommentera

