JAG VET ATT NI VÄNTAT

På denna härlighet till lägenhet:
huvudbild
Tänk ändå, så mycket som hänt här och så många saker som sagts och så många som suttit i soffan. Och på golvet. Och någon har spytt i hallen och rödvin på (den förra mattan) och fågelbajs i takkronan och cava över hela rummet.
Kaninen från Södra Teatern övervakar rummet och kudden jag tryckt och sytt och alla andra saker som liksom är vi, precis som lägenheten.
Jag läste om konststudenten som utforskade hemtrevlighet och behovet av design i sin slutproduktion. Trivsel. Som så viktigt. Även om det kanske är vitt och västerländskt och att städning och inredning gått till en överdrivt. Trots det är trivseln så viktig. Att känna hem.
Och med den känslan, lite extra viktigt att andra känner sig hemma. Och får en möjlighet till ett tryggt hem.
Nu ska jag anmäla mig som språk-volontär hos Individuell Människohjälp. Bland tiggeriförbud och tillfälliga uppehållstillstånd kanske det kan vara en liten tröst för någon att prata med mig några timar i veckan.

 

Är du köpstark hittar du lägenheten här.

Kommentera

