OKTOBER-LÖFTENA

Eller löftet.
Blogg-löftet. Går sådär känner jag. Mer frekvent uppdatering än sen jag konfirmerade mig dock. Men ändå. Jag saggar efter.
Men så gör jag heller ingenting annat än att måla, tapetsera, släppa in hantverkare, fotografer och mäklare.

Att en försäljning tar sån tid. Hade jag inte frilansat hade jag aldrig hunnit. Att köpa hela rubbet med totalstyling och hyrmöbler är attraherande. Men att nu, efter att det mesta är klart (en vägg ska fixas lite) känns det ändå skönt att veta att allt på bilderna är vårt. Varenda pinal, varenda filt, kruka, dammkorn. Inget hyrt, inget lånat, inget blått. Bara gammalt, loppisprylar och soprumsfynd. Precis som vi. Men med ganska mycket undan plockat. Eller väldigt mycket undanplockat. Men mormors skrivmaskin fick stå kvar. Och väskan jag fick av Love i morgongåva. Och verktygslådan från Lions i Aröd. Och den gamla Moppe-byrån från IKEA som jag drömde om när jag var liten men aldrig fick för IKEA besökte vi aldrig i min familj. (När jag fann den på Myrornas slogs jag för den som om att det vore mitt alldeles egna väldigt efterlängtade barn.)

291670_prinsgatan_5-110.jpg

Kommentera

