SOFFOR OCH ANDRA YTLIGHETER

Mellan det att jag vaknar, sätter rubriker, skriver krönikor (läs min senaste här förresten) och ser på Vänner letar jag också soffa. Eller vi letar soffa. Men mest är det jag.
En skulle kunna säga att vårt nya vardagsrum kräver en hörnsoffa. Men inget rum kräver någonting, utan det är bara vi som hyser en önskan om att ”öppna upp rummet” med en hörnsoffa.
Inredningen har stigit mig åt huvudet känner jag ibland. Men det är ju roligt med ett ”intresse” om det nu inte vore så förbannat dyrt.
I alla fall. Nu börjar det kännas som om att jag varvat internet och önskelistan toppas av en ekonomiskt ickegångbar soffa från Norrgavel som ser ut såhär:

Dock fås pris ”vid förfrågan” vilket inte bådar gott alls för att vara ärlig.
Så istället har jag fått skippa hela vi-vill-ha-naturvänligt-i-vardagsrummet, sätta upp någon slags sparplan och fått fortsätta surfa runt efter hörnsoffor.
Men hörnsoffor är generellt ganska fula. Typ såhär. Mer gillestuga och biosalong.

Det hela har urartat till att jag i natt drömde om hur vi själva byggde en soffa av två sängar.
Nej. Vi behåller nog den gamla ändå.

Kommentera

