MITT EGET PRICERUNNER

Jag har ärvt det från min mor. Hon jämför priser likt, ja, jag vet inte vad jag ska jämföra med här, hon jämför som ingen annan.

Och tråkigaste biten med hela flytt-tjofräset är att prisjämföra. Försäkringar, larm, ROT-tjänster.
Så eftermiddagsgörat ser ut såhär:
Skärmavbild 2015-11-17 kl. 16.40.31

Larmet har jag redan fyllt i, inklusive fackföreningsrabatter, startpaket och månadskostnader. Det är en djungel. Och lustigast är nog ändå att larmföretagen listar ”klistermärken” som en av perksen med att ha larm. Klart att det är bra att berätta att huset har larm, men ett gäng klistermärken borde vara en självklarhet och inte en försäljningsaspekt. Om ni frågar mig, och det kanske ni inte gör, men jag pratar på ändå.

Nu är det alltså upp till försäkringarna. Där är det trixigare, för en jäkla massa rabatter ges om vi tecknar alla försäkringar hos ett bolag, men samtidigt hörde jag om en som ringde till Plåboken i P1 och som berättade att premierna kan stiga om en blir sjuk, och inte bara i sjuk- och olycksfallsförsäkringen, utan också på typ bilen och annat. Låter hemskt och jobbigt.

Behåller denhär bilden i huvudet som målbild och tänker att snart är det januari ändå:
12813781
Behöver bara jämföra lite försäkringar först.

Kommentera

