3×15 SVAR

Att börja blogga igen går sådär, men som en hjälp på vägen täntke jag svara på en lista jag hittade hos Anna Ritar.

3 saker jag ser fram emot
✎ Vår flytt, att packa ner allt, skänka bort saker vi inte gillar och sen få plocka upp det i det nya huset.
✎ Keramikkursen som Johanna och jag börjar på i november.
✎ När försäljningen av vår lägenhet är över och vi får stöka ner och leva ut igen, utan att tänka på stilleben och annat fint.

3 saker jag fasar för
✎ Flytten. Allt som ska bäras. Allt som inte får gå sönder. Allt vi kommer inse att vi saknar.
✎ Vintern. Att den ska bli blöt och utdragen och att vi kanske inte får sol förrän i april.
✎ Framtiden.

3 saker jag gillar

✎ Att tänka på att vi snart kommer att ha en trädgård
✎ Att bara vara med Love en hel dag. Kanske promenera i skogen och bara prata och stänga av telefonerna.
✎ Sticka. Helst bebiskläder för det går så fort.

3 saker jag inte gillar
✎ Fönstren i vårt hus. De öppnas i nederkant och känns väldigt 80-tal och fel för 30-tals stilen i resten av huset. Men det är ett framtida projekt.
✎ När min mamma ringer femtielva gånger och jag tror att mormor har dött, men hon bara vill fråga om jag vill komma över på wienerbröd.
✎ Män med högljudda motorcyklar och bilar i stan. Och såna som kör för fort.

3 saker jag vill
✎ Bli toppenbra på keramik och kunna göra egna koppar och skålar.
✎ Sluta använda telefonen så mycket och kanske ha en hemtelefon för jätteviktiga samtal istället.
✎ Odla.

3 saker jag borde
✎ Sluta kissa med öppen dörr. Grannen ser rakt in på toa.
✎ Springa lite oftare för att det är skönt efteråt.
✎ Yoga lite mer för att det är skönt under tiden.

3 saker jag kan
✎ Skriva. Kanske inte lika bra, eller snarare, med samma självförtroende som innan, men ändå hyfsat.

✎ Sticka barntofflor (och vuxentofflor om jag haft orken) och turbaner.
✎ Slipa möbler och golv.

3 saker jag inte kan
✎ Hålla tyst när någon är en idiot.
✎ Låta bli att gå efter folk som gjort fel och säga till dem det. (Oj, samma som punkt 1)
✎ Veta när det är kostym att kramas eller ta i hand. + förstå ironi.

3 saker jag har på hjärnan
✎ The Rasmus-låten In the shadows sen ca 5 år tillbaka.
✎ Att jag vill ha höns och hund och undulater och cirka alla djur i världen, men att det kanske inte passar ett radhus.
✎ Att jag är gift. Herre vad konstigt.

3 saker jag pratar om ofta
✎ Hur mycket jag älskar Love, med Love. Han bör ha mycket gott självförtroende i detta.
✎ Relationen till föräldrar, med mina närmsta.

✎ Huset / inredning / lägenhetsförsäljning

3 saker jag önskar mig
✎ Ett växthus
✎ Pengar till passande organisation som gör mest för flyktingar
✎ Att jag sluta tänka på vad mina närstående tänka om allt utan tänka själv lite oftare.

3 saker jag blir lugn av
✎ När Love spelar jazz
✎ Yoga
✎ När jag kokat te och börjat titta på ett nytt avsnitt av The Nanny.

3 saker jag blir stressad av
✎ När telefonen ringer
✎ När Love är reser med jobbet och det finns saker att göra. Som att tapetsera och att måla och att möblera och tömma förrådet och sånt.
✎ Att alla kommer att dö i slutändan.

3 saker jag ska göra i helgen
✎ Det var just helg.

3 saker jag gjort det senaste

✎ Promenerat en mil i skogen vid vårt nya hus.
✎ Spanat in chark och bageri och hälsokost och fik i våra nya kvarter.
✎ Tänkt på framtiden och svarat på mail från en rekryterare.

Lämna en kommentar